KILKA WSKAZÓWEK OD PEDAGOGA SZKOLNEGO

  • Każdy uczeń powinien mieć w domu stałe miejsce do pracy, kącik, w którym mógłby przechowywać swoje książki, zeszyty i przybory szkolne.
  • Stół i krzesło powinny być dostosowane do wymiarów ciała ucznia.
  • W "kąciku pracy" ucznia musi panować ład i porządek.
  • Pokój powinien być jasny, światło powinno padać z lewej strony pracującego u dzieci praworęcznych,  a u leworęcznych z prawej strony. Należy oczywiście  pamiętać, że nie tylko słabe, ale jednocześnie jaskrawe światło jest szkodliwe, wywołuje zmęczenie wzroku, a przez to zmęczenie umysłowe.
  • Przed rozpoczęciem pracy należy przewietrzyć pokój (nie wietrzyć podczas pracy – dźwięki dochodzące z zewnątrz mogą rozpraszać dziecko).
  • Samodzielna praca ucznia wymaga wysiłku umysłowego, napięcia woli i skupienia uwagi, w związku z czym nawet najlepiej zorganizowany "kącik pracy" i przestrzeganie zasad higieny nie przyczynią się same do podniesienia wydajności pracy ucznia, jeśli otoczenie domowe nie zapewni mu ciszy niezbędnej do nauki. Gwar w otoczeniu dziecka odrabiającego lekcje rozprasza uwagę, a czasem uniemożliwia mu skupienie uwagi   i przygotowanie zadanej pracy. Dziecko w młodszym wieku szkolnym ma słabo wyrobioną koncentrację uwagi i jeżeli ją zakłócimy trudno mu się będzie na nowo wdrożyć do pracy.
  • Ważne jest ułożenie książki w stosunku do oczu. Książka nie powinna leżeć płasko na stole, aby przy czytaniu nie pochylać głowy.

Opublikowano: 02 kwietnia 2020 14:24

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 426

Wszelkie prawa zastrzeżone © Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Mniszku

Realizacja: Superszkolna.pl

Godło Polski i logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Projekt "Budowa serwisu internetowego Gminy Gościeradów i jednostek jej podległych" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.